نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

بیانیه حزب ایران درباره انتخابات پیش رو

چرا در انتخابات شرکت نمیکنیم؟

هموطنان عزیز:

در موقعیت حساس جهانی از دیدگاههای مختلف، وضع کشور ما نیز روزهای سرنوشت سازی را سپری می نماید، در این زمان تحولات جهانی که تفکر اصلاح روابط سیاسی و اقتصادی میهن ما با سایر کشورها بخصوص امریکا بطور صریح و روشن مطرح گردیده است، موضوع انتخاب ریاست جمهوری و توجه به انجام این مرحله ی بسیار مهم، منطبق با موازین سالم و اعتماد برانگیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حزب ایران، پرسابقه ترین حزب سیاسی و پر تجربه ترین سازمان، بدلیل خدمتگزاری صادقانه به ملت شریف ایران و دفاع همه جانبه از نهضت ملی ایران به رهبری شادروان دکتر مصدق با هدف قطع نفوذ بیگانگان و انجام انتخابات سالم خوشبختانه همواره مورد حمایت و وثوق ملت ایران قرار داشته وهمچنان به انجام انتخابات درست، بعنوان سر تیتر اصلاحات عمومی، پا می فشارد و اصرارمی ورزد و دلایل عدم شرکت خود را بخاطر آگاهی هم میهنان و ثبت در صفحات تاریخ بیان می نماید:

هموطنان ارجمند، موقعی که انقلاب اصلاح طلبانه ملت ایران به پیروزی رسید و تغییرات بنیادی در رژیم حکومتی بعمل آمد با استقرار حکومت جمهوری اداره کنندگان کشور همیشه به تعداد انبوه رای دهندگان هنگام پیروزی تکیه کرده و آنرا دلیل مشروعیت رژیم خود به حساب آورده اند.

لذا ملت شریف ایران بحق انتظار داشتند در مراحل و موارد دیگر نیز که میزان صحت عمل و امانت داری مسئولان محل بحث و گفتگو بود به آراء مردم و انتخاباتی دستکاری نشده عنایت لازم به عمل آید، ولی با گذشت سالها و عدم توجه بضرورت سنجش میزان صداقت و امانت صاحبان قدرت، میل به انجام انتخابات ساختگی بیشتر و بیشتر شد تا جائیکه هرگز به فراهم ساختن مقدمات انتخابات آزاد مانند مجاز شناختن تشکل های سیاسی و صنفی، ترتیب دادن اجتماعات و سخنرانیهای روشنگر، نشریات منتقد و سازنده، محاکمه و تنبیه متخلفان و  فاسدان و ... فراهم نگردید و بجای آن سیستم نظارت استصوابی گذاشته شد! و به این ترتیب اصل آزادی انتخابات گوناگون مخدوش و فراموش شد.  و اینک در انتخاباتی که گزینش ریاست جمهوری کشوری با هفتاد و چند ملیون انسان طالب نان و کار به آنجا رسیده ایم که خلاصه کار در وجود چهار شخصیت خودی و مسئول اداره مملکت تاکنون و رقابت کننده برای موجه شناساندن خویش رسیده است و از ملت متحیر می خواهند به یکی از چهار نفر رای اعتماد بدهند! و هیئت حاکمه کماکان به برنامه های قدرت مطلقه ادامه بدهد. بدیهی است مادام که مقدمات  مذکور برای سلامت و صیانت آزادی انتخابات فراهم نگردیده حزب ایران از ملت قهرمان ایران توقع شرکت در چنین انتخابات را نداشته و آنرا عملی بیهوده و بی نتیجه میداند.

خرداد ماه 1388- تهران

جاوید باد ایران – حزب ایران