نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

به نام خداوند جان و خرد

مشارکت برای  دفاع از منافع ملی

 

1 – شوراي فعالان ملي – مذهبي از دي ماه 1387 با شعار «رفع تبعيض در  همه جا، از همه كس» و با رويكردي مطالبه‌محور واردفرآيند انتخابات شد. اين رويكرد كه حاصل مبارزات مدني و سياسي سال‌هاي اخير است در فرايند انتخابات رياست‌جمهوري بسط اجتماعي مناسبی يافت.

2- عليرغم نفوذ گسترده  قدرت‌هاي پنهان و نيز ساخت  نامتوازن قدرت و مسئله نظارت استصوابی ( رد صلاحيت زنان و افراد با سابقه نمايندگی مجلس)  و محدوديت‌ اختيارات  رياست‌جمهوري در نظام سياسی ايران؛ رييس قوه مجريه  در همين حد و چارچوب نيز  داراي نقش‌و تأثير فراواني در روند جاري امور كشور، زندگي روزمره و معيشت و رفاه مردم، فضاي  سياسي و مدني، سياست ‌خارجي و.....  مي‌باشد.

3- سياست ها و برنامه های دولت در چهارساله اخير هر روز عرصه را بر زندگی و معيشت مردم تنگ تر کرده ، منافع ملی را در معرض تهديد قرار داده و فشار امنيتی را بر فعالان سياسی ،اجتماعی و حقوق بشری ( دانشجويان، زنان، معلمان، كارگران و...)تشديد کرده است.

4- شورای فعالان ملی مذهبی؛

-  با توجه به  زندگي سخت  روزمره شهروندان (آن هم  در شرايطي كه بالاترين درآمد نفتي نصيب كشور شده)،

-   با تأكيد بر نياز به فضاي تنفسی براي فعالان سياسي و مدني،

-  و با وقوف بر اين تجربه استراتژيك كه كسب مطالبات مرتبط با زندگي عيني شهروندان و فعالان صنفی و مدنی  لزوما نبايد موكول به گذار كامل به دموكراسي شود؛

بر ضرورت برخورد فعال با فضا و فرايند انتخابات و مشاركت گسترده در آن تأكيد نموده و اين مشاركت را در ارتباط با سرنوشت ملي بسيار حياتی ارزيابي مي‌كند.

5- بر اين  اساس شوراي فعالان ملي – مذهبي در آخرين نشست خود  بر شركت فعال  در انتخابات با مضمون «تغيير قوه مجريه » («نه» به احمدي‌نژاد و حمايت از دو نامزد اصلاح‌طلب) تاکيد نمود و اعضا نظر خود را مبنی بر حمايت از آقايان موسوي( 5/45 درصد)،  كروبي (8/30درصد)و هريك از دو نامزد  اصلاح‌طلب بدون تاکيد بر هيچيک (5/20درصد) اعلام کردند.

6- شورای فعالان ملی - مذهبی ضمن توصيه به هواداران هر دو نامزد اصلاح طلب به  همسويي در برابر رقيب مشترك و تسامح و عدم تخريب يكديگر؛ همگان را به حضور فعال در انتخابات و اعلام «نه» به وضع موجود و «آري» به تغيير، با حمايت از دونامزد اصلاح طلب، دعوت مي‌نمايد. ما ضمن فاصله فکری- سياسی که با هريک از دو شخصيت اصلاح‌طلب داريم، برای هردو احترام قائليم و در شرايط موجود  آنها را واجد نمايندگی حداقلی از مطالبات خود می دانيم . 

7- ما تلاش همه جانبه براي دفاع از سلامت انتخابات را  از وظايف مشترك همه افراد و نيروهاي اصلاح‌طلب و تحول‌خواه، بويژه ستادهاي دو نامزد فوق،  می دانيم.

  شوراي فعالان ملي – مذهبي

   5 خرداد 1388