نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

شكست منطق تحريم انتخابات

 

                     نويسنده : محمد مجتهد شبستري  
                 به نقل از سايت امروز

محمد مجتهد شبستری، در پیامی به «پویشگران موج سوم» ضمن دفاع از شرکت در انتخابات، رای دادی به میرحسین موسوی یا مهدی کروبی را از وظایف اخلاقی ایرانیان برشمرد.

متن کامل پیام محمد مجتهد شبستری بدین شرح است:

دوستان عزيز، پویشگران «موج سوم»؛

از من خواسته‌اید درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 نظرم را با شما در ميان بگذارم. خواست شما عزیزان را اجابت می‌کنم و با آرزوي كاميابي شما در کوشش‌های ارزشمندتان توجه شما را به نكات زير جلب مي‌نمايم:

1 - منطق «تحريم انتخابات» در كشور ما شكست خورده است و از اين طريق به هدف‌هاي سياسي مطلوب نمي‌توان دست يافت.

2 - كشور ما متاسفانه در شرايط سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي نامطلوب به سر مي‌برد. چنان‌كه بارها گفته و نوشته‌ام با همه علاقه و اشتياق فراوان كه همه شهروندان ايراني به تحقق اهداف انقلاب داشتند سال‌هاست احساس مي‌كنيم كه براي رسيدن به آن اهداف ارزشمند دوباره بايد راه و روش موثر ديگري در پيش گيريم. اين راه و روش جز تلاش‌هاي فكري و عملي مستمر و سازمان‌يافته «دموكراتيك»، عاري از هرگونه «خشونت» و متكي بر «خردورزي جمعي» و «حقوق بشري عصري» نمي‌تواند باشد.

3 - درست است كه در نظام سياسي كشور ما رئيس‌جمهور در بسياري از مسائل اساسي كشور تصميم‌گيرنده نهايي نيست ولي با اختياراتي كه در قانون اساسي ما به قوه‌ مجريه داده شده رئيس‌جمهور و دولت مي‌توانند در چگونگي هدايت مسائل اقتصادي و فرهنگي و سياست خارجي و داخلي كشور بسيار اثرگذار باشند و در رشد و پيشرفت جامعه ايراني نقش اساسي ايفا نمايند.

4 - احساس نگراني و اضطراب و كاهش فاحش اميد به آينده و افزايش چشمگير ميل به نهيليسم (پوچي هستي و زندگي) نزد نسل جوان كشور، فلج شدن سازمان‌هاي اقتصادي، تجاوز به حقوق انساني دگرانديشان، استادان و دانشجويان، مطبوعات و هر آن كس كه «غيرخودي» به حساب مي‌آيد، به دادگاه كشاندن و محكوم كردن نفس ايده «آزادي» و در افتادن بي‌حاصل، با قدرت‌هاي بزرگ جهان به جاي تعامل سازنده با آنان بر اساس منافع ملي و... واقعياتي هستند كه در سال‌هاي اخير بيش از پيش اكثر شهروندان ايران را رنج مي‌دهند. در چنين وضعيتي، حداقل براي تخفيف اين نابساماني‌ها هيچ راه برون‌رفت ديگر جز مطالبه پيگيرانه تغيير مديريت دولتي كشور پيش پاي ما نيست.

5 - برادران بزرگوار آقايان مهدي كروبي و ميرحسين موسوي را بيش از 30 سال است كه به خوبي مي‌شناسم. بر اين باورم كه هر دو چنان شخصيتي دارند كه اگر مديريت دولتي كشور را در شرايط حاضر در دست گيرند به آنچه امروز در شعارها و وعده‌هاي خود مي‌گويند وفادار مي‌مانند و با جديت آن‌ها را پيگيري مي‌كنند و در حد توان خود براي تغيير اوضاع موجود كشور مي‌كوشند.

6 - چنين تشخيص مي‌دهم كه در وضعيت موجود كشورمان كه مطالبه تغيير مديريت دولتي كنوني، ضرورت سياسي انكارناپذيری گشته راي دادن به آقاي موسوي يا آقاي كروبي كه با جديت طالب اصلاح وضع موجودند همان وظيفه اخلاقي سياسي است كه در شرايط كنوني كشور بايد به آن عمل كنيم و با اميد بستن به فرداهاي بهتر، مشاركت سياسي خود را چه امروز و چه در آينده فعالانه پي بگيريم.

 

   پايان خبر