نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

دوشنبه 3 فروردين 1388

امريكا رسماً و براى اولين بار پذيرفت كه اسرائيل سلاحهاى اتمى دارد، العربيه.نت *

به نقل از گويانيوز

يك شبكه ى خبرى امريكا كه كار اصلى اش پوشش دادن فعاليتهاى نظامى است اعلام كرد كه امريكا براى اولين بار با انتشار سندى توسط وزارت دفاعش پذيرفت كه اسرائيل داراى سلاحهاى اتمى است.

اين پذيرش به گفته ى ناظران مى تواند موجب بلند شدن صداهايى شود كه در درون امريكا خواهان كاهش كمكها به اسرائيل مى باشند زيرا در اين كمكها فرض بر اين است كه اسرائيل ضربه پذير مى باشد.

شبكه ى امريكايى ميليتارى مى گويد كه امريكا تا كنون سياست پنهان كارى را در ارتباط با پرونده ى هسته اى اسرائيل در پيش گرفته بود و دائماً وجود بمب هاى هسته اى در اسرائيل را انكار مى كرد.

ليكن بنا به گزارش اين شبكه وزارت دفاع امريكا در سال گذشته يك گزارش سرى در اين رابطه تهيه كرد كه در نهايت، در وبگاه اين وزارت منعكس گرديد.

در اين گزارش 37 صفحه اى اشاره به آن شده است كه اسرائيل مجهز به نيروى اتمى است. گزارش فوق اسرائيل را در زمره ى كشورهايى قرار مى دهد كه از نظر تكنولوژى هسته اى رو به توسعه اند. اين كشورها عبارتند از اسرائيل، ايران، پاكستان، هند، چين و كره شمالى.

شبكه ى خبرى مذكور خاطر نشان ساخت كه اين اشاره به اسرائيل از سوى امريكا، در حالى صورت مى گيرد كه جهانيان از سال 1986 به اين حقيقت پى برده اند و به وسيله ى مردخاى فعنونو كارشناس هسته اى اسرائيلى از جزئيات ماجرا باخبر شده اند.

ناظران مىگويند كه طرح اين موضوع در زمان حاضر مى تواند به اين معنا باشد كه كاهش كمك به اسرائيل از سوى واشنگتن طرفداران بيشترى در امريكا بيابد.

*http://news.gooya.com/politics/archives/2009/03/085431.php

http://www.alarabiya.net/articles/2009/03/22/69003.html

http://www.mizanews.com/default.asp?nid=2135

http://www.shortcut.ir/news_31756.html

http://www5.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=407617

http://balatarin.com/permlink/2009/3/23/1546901