نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 
 

گزارش هاي جديد از جنايات جنگي اسراييل در غزه

به نقل از سايت خبری العالم

گزارش ها و شواهد جديدي دال بر عمق جنايت هاي جنگي رژيم اشغالگر عليه فلسطيني ها به ويژه طي حمله اخير اين رژيم به نوار غزه انتشار يافت.

به گزارش روز سه شنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري "العالم" به نقل از منابع خبري ، يک تيم پزشکي اسراييلي ، تاييد کرد که ارتش اين رژيم به مراکز پزشکي و پرسنل اين مراکز در جنگ غزه حمله کرده است.

علاوه بر اين شواهد و مدارکي نيز از طرف سازمان هاي حقوق بشري و اعترافات نظاميان ارتش اشغالگر در حمله عمدي به غيرنظاميان فلسطيني منتشر شده که بر جنايات جنگي اين رژيم در غزه تاکيد دارند.

در گزارش سازمان "پزشکان فعال در زمينه حقوق بشر در اسراييل " آمده است که ارتش رژيم اشغالگر نه تنها به خانواده هاي محاصره شده و زخميان حملات اجازه ترک محل هاي مورد حمله را نمي داد؛ بلکه به اعضاي گروه هاي پزشکي فلسطيني هم اجازه نمي داد که به مناطق خسارت ديده براي کمک به زخمي ها وارد شوند.

بر اساس اين گزارش ، رژيم اشغالگر در برخي موارد حتي اجازه تخليه زخمي ها از مناطق ويران شده در حملات را نداد و زخمي ها در برخي موارد براي چند روز بدون آب و غذا مي ماندند.

اين گزارش مي افزايد: نيروهاي اسراييلي طي حمله به نوار غزه ، 34 مرکز بهداشتي و درماني از جمله هشت بيمارستان را هدف حملات خود قرار دادند.

"زوي بنتويچ "عضو شوراي سازمان " پزشکان فعال در زمينه حقوق بشردر اسراييل " گفت: آنچه در جنگ غزه روي داد ، از نظر ما بازتابي از دستورات نامعلوم از سوي مسوولان عاليرتبه ارتش به سربازاني بود که درميدان مي جنگيدند و سربازان هم بي هدف و کورکورانه اقدام به تيراندازي به سوي شهروندان فلسطيني مي کردند.

اين سازمان همچنين با ارايه آماري ازطرف سازمان بهداشت جهاني اعلام کرد: درحمله به غزه ، 16 نفر از کارکنان و پرسنل تيم هاي پزشکي به ضرب گلوله نظاميان اسراييلي کشته و 25 نفر از آنان نيز هنگام انجام وظيفه زخمي شدند.

اين درحالي است که ارتش رژيم اشغالگر براي عوام فريبي در طول حمله به غزه بارها اعلام کرد که به نيروهاي اسراييلي دستور داده است با احتياط کامل عمل کنند تا به اعضا و پرسنل تيم هاي پزشکي آسيبي وارد نشود.

ارتش رژيم اشغالگر در حالي حمله به خودروهاي امدادي و بيمارستان ها و مراکز درماني را انکار کرده که در جريان جنگ بارها براي توجيه حملات به غير نظاميان، حماس را به استفاده از خودروها و اماکن پزشکي براي مخفي شدن و انجام فعاليت هاي ضد اسراييلي متهم مي کرد.

بنتويچ سخنگوي شوراي سازمان " پزشکان فعال در زمينه حقوق بشردر اسراييل " با رد اين ادعاي ارتش افزود: گروه من هيچ حادثه اي را ثبت نکرده است که در آن حماس يا ديگر مبارزان فلسطيني از خودروهاي پزشکي براي انتقال اسلحه استفاده کرده باشند.

درهمين راستا ، " ريچارد فالک " مخبر ويژه شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد، عمليات جنگي رژيم اشغالگر در نوار غزه را "غيرقانوني" برشمرده وگفته است: اسراييل دراين جنگ، جنايت هاي زيادي مرتکب شد و بارها حقوق بشر را نقض کرده است.

به گفته فالک، از آنجايي که منطقه نوار غزه مملو از ساکنان غيرنظامي است ، هيچ توجيه قانوني براي اجراي عمليات نظامي آن هم با سلاح هاي فراواني که اين رژيم دراختيار دارد ، وجود نداشت.

اين مسوول سازمان ملل با اشاره به مخالفت قاطعانه رژيم اسراييل با خروج فلسطيني هاي ساکن غزه از مناطق درگيري تاکيد کرد: بايد با سياست ضدبشري رژيم اسراييل درجنگ عليه غزه به عنوان سياستي جديد و بي سابقه عليه بشريت برخورد شود.

وي افزود : با اثبات جنايات مسوولان رژيم اشغالگر درجنگ غزه ، بايد " دادگاه جنايي ويژه غزه اشغالي " تحت نظارت سازمان ملل براي مجازات عاملان و مسوولان اين جنايات تاسيس شود.

دراين حال ، برخي مسوولان رژيم اشغالگر از جمله " گابي اشکنازي " رييس ستاد ارتش و " ايهود باراک " وزير جنگ اين رژيم، با دفاع از نظاميان خود دربرابر اتهامات وارده ، مدعي شدند که آن ها کاملا" اخلاقي عمل کرده وغيرنظاميان فلسطيني را هدف حمله و آزار و اذيت قرار نداده اند و مدعي شده اند در صورتي که تحقيقات نشان دهد مواردي از اين دست روي داده است با نظاميان خاطي برخورد خواهد شد.

مرکز حقوق بشر فلسطيني ، شمار شهداي حمله 22 روزه اسراييل به نوار غزه را حدود 1434 نفر اعلام کرد که از اين تعداد ، 960 نفر غيرنظامي ، 239 نفر پليس و 235 نفر مبارز بوده اند.