نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

اقدام بی سابقه ترکيه در اثبات حقانيت مردم فلسطين
آرشیو ثبت اسناد و املاک ترکیه در اختيار فلسطینی‌ها

 

در گذشته، فلسطین، بخشی از سرزمین امپراتوری عثمانی بود که پس از جنگ جهانی اول، تحت قیموميت انگلستان قرار گرفت. بدیهی است، اسناد مالکیت زمین‌های این کشور در ترکیه کنونی نگهداری می‌شود که تاکنون و به دلیل همکاری‌های گسترده سیاسی و نظامی ترکیه و اسرائیل، این اسناد در اختیار فلسطینی‌ها قرار داده نشده است.

كد خبر: ۴۱۵۱۷

 - ۰۹ فروردين ۱۳۸۸

سرویس بین‌الملل «تابناک» ـ به گزارش جنبش جهانی همبستگی، پس از سردی اخیر روابط بین ترکیه و رژيم صهيونيستي، ترکیه برای اثبات حقوقی ادعاهای سرزمین فلسطینی‌ها علیه اسرائیلی‌ها، درهای آرشیو ثبت اسناد و املاک خود را به روی فلسطینیان گشوده است.

بنا بر ااین تصمیم، فلسطینی‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از آرشیو امپراتوری عثمانی سابق، جعلی بودن اسناد مالکیت ساکنان صهیونیست سرزمین‌های فلسطینی را اثبات کنند.
بر پایه این گزارش، وکلای فلسطینی، این اسناد را در دادگاهی در اسرائیل ارایه داده و انتظار دارند بر این اساس، پانصد نفر از ساکنان صهیونیست مستقر در  زمین‌های شیخ جره را بیرون کنند.

گفتني است، فلسطین در گذشته، بخشی از سرزمین امپراتوری عثمانی بود که پس از جنگ جهانی اول تحت قیموميت انگلستان قرار گرفت. بدیهی است، اسناد مالکیت زمین‌های این کشور در ترکیه کنونی نگهداری می‌شود که تاکنون و به دلیل همکاری‌های گسترده سیاسی و نظامی ترکیه و اسرائیل، این اسناد در اختیار فلسطینی‌ها قرار داده نشده است، اما پس از حمله رژيم صهيونيستي به غزه و انتقاد ترکیه به تجاوز نظامی اين رژيم، ترکیه آرشیو خود را در اختیار وکلای فلسطینی‌ها قرار داده تا آنان بتوانند دعاوی حقوقی خود علیه صهيونيست‌ها را با شواهد معتبر در دادگاه‌ها اثبات کنند