نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

اطلاعیه سازمان مجاهدین انقلاب

 به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری

یکشنبه, ۲۹م آذر, ۱۳۸۸
 

حق گرایی و صراحت و شجاعت او نشانی از زلال حق گرایی و صراحت و شجاعت علوی داشت و علم و دانش بی مانندش مخالفانش را نیز به اعتراف و تکریم وامی داشت.

 

کلمه: به دنبال درگذشت مرجع بزرگوار تقلید، فقیه عالیقدر و مجاهد نستوه، حضرت آیت الله العظمی منتظری، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با صدور اطلاعیه ای درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفت.

متن کامل این اطلاعیه در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا الیه راجعون

یا أَیتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی‏ إِلى‏ رَبِّکِ راضِیةً مَرْضِیةً فَادْخُلی‏ فی‏ عِبادی وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی‏ (فجر: ۲۷-۳۰)

درگذشت آیت الله العظمی آقای حاج شیخ حسین علی منتظری ملت مسلمان ایران را در سوگ نشاند. آیة الله العظمی منتظری عالمی خداترس و دین باور، ژرف اندیش و آگاه به زمانه و عزیز و آزاده بود. او به حق شایسته این توصیف مولا امیر مؤمنان(ع) بود که فرمود: «وَ الْحَقُّ کُلُّهُ ثَقِیلٌ وَ قَدْ یخَفِّفُهُ اللَّهُ عَلَى أَقْوَامٍ طَلَبُوا الْعَاقِبَةَ فَصَبَّرُوا أَنْفُسَهُمْ وَ وَثِقُوا بِصِدْقِ مَوْعُودِ اللَّهِ لَهُمْ»(بدان که حق مداری و التزام به حق دشوار است و خداوند این دشواری و سختی را بر گروهی که در طلب آخرت هستند و در سودای رضوان الهی نفس خود را به تحمل دشواری و پایداری بر مسیر حق و حقیقت ملزم می دارند و به راستی وعده خداوند یقین دارند، آسان فرموده است.)(عهد نامه مالک اشتر)

حق گرایی و صراحت و شجاعت او نشانی از زلال حق گرایی و صراحت و شجاعت علوی داشت و علم و دانش بی مانندش مخالفانش را نیز به اعتراف و تکریم وامی داشت. او از جمله عالمان ربانی و آخرت اندیشی بود که گوهر نایاب و نیاز مبرم زمانه و حجت مسلمانی ما و افتخار دینداری و دلیل راه دیندارانند و رسول بزرگوار اسلام درحق ایشان بود که فرمود: «إذا مَاتَ العَالِمُ ثَلُمَ فی الإسلامِ ثُلمَةً لا یَسُدُّها شَیءً»

و چه تأسف بار است از دست دادن عالمی چون او در زمانه ای که بیش از هر زمان دیگری به وجودش نیازمند بودیم. و به راستی اگر نبود اعتقاد به خداوند متعال و اعتماد به مشیت حکیمانه او چه سخت و ناباورانه می نمود از دادن انسان های بزرگی همچون او.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران درگذشت عالم ربانی حضرت آیة الله العظمی منتظری را به محضر امام زمان(ع)، بیت شریف ایشان، ملت بزرگ و حق طلب ایران و مراجع عظام راستین و عالمان روشن بین حوزه های علمیه تسلیت عرض می کند و از درگاه خداوند قادر متعال برای آن مرحوم علو درجات و همنشینی رسول بزرگوارش در بهشت رضوان مسئلت دارد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران

۲۹/۹/۱۳۸۸