نشريه اينترنتي جنبش سوسياليستي
نشريه سازمان سوسياليست هاي ايران ـ سوسياليست هاي طرفدار راه مصدق

www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com

 

 

ادوارنیوز: سازمان دانش آموختگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای رحلت مرجع عظیم الشان و فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی منتظری را به بیت آن عزیز سفر کرده و همه ی آزادیخواهان تسلیت گفت.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

"مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلا "

ملت ایران در سوگ فقدان راهنمایی راست‌کردار نشسته و مسلمانان جهان دغدار فقیهی نیک اندیش و متقی شده‌اند.

رحلت حضرت آیت‌الله العظمی حسینعلی منتظری مبارز نستوه راه آزادی و عدالت که در طول عمر گرانقدراش همواره مورد غضب و کینه استبداد بوده و سالها حبس و حصر را در این راه متحمل شد، ضایعه‌ای اسفناک است که قلوب آزادی‌خواهان جهان را جریحه دار ساخت.

«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء ».

امروز «فریضه امر به معروف و نهی از منکر» عزادار شد چرا که یکی از بزرگترین عاملان خود را از دست داده است. حیات طیبه و پربرکت آیت الله العظمی منتظری همواره در راه نصیحت اصحاب قدرت و هشدار و انذار آن‌ها گذشت تا سنگری باشد در برابر تهاجم ناقضان حقوق بشر و خاری در چشم مستبدان کوردل.
او به جرات تنها کسی است که در مسیر دفاع از حقوق انسان‌ها قدرت را وانهاد تا همچون مولایش امیرالمومنین علی علیه السلام در عمل اثبات کند که قدرت نزد مردان خدا تنها ابزاری برای احقاق حقوق مظلومان و راست کردن کجی‌هاست و گرنه در پیشگاه آنان حکومت از لنگه کفشی کهنه نیز پست‌تر است.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) که سالها افتخار بهره‌مندی از رهنمودهای ارزشمند و انتشار و پی‌گیری مواضع حق طلبانه و تاریخی آن مرجع عالی‌مقام را داشته است رحلت جانگداز فخر مرجعیت و زعیم حوزه‌های علمیه حضرت آیت‌الله العظمی منتظری را به محضر ملت شریف ایران و کلیه ارادتمندان آن والامقام در سراسر جهان تسلیت گفته و برای بیت شریف ایشان به ویژه حضرات آقایان احمد و سعید منتظری از درگاه خداوند متعال صبر جزیل مسالت دارد.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت)
بیست و نهم آذرماه یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت